“We mogen weer exposeren”

Na twee hele vervelende Coronajaren kunnen we als kunstenaars weer exposeren in publieke ruimtes. Dat betekent dat we dit jaar opnieuw ‘Kunst in de Kerk’ mogen organiseren.
Dit vindt plaats in het volle laatste weekend van augustus en wel op 26, 27 en 28 augustus. Op deze dagen wordt het grootschalige evenement ‘Kunst in Ootmarsum’ gehouden en ook de Protestantse kerk  opent  deze drie dagen haar deuren.

____________________________________________________________________________________

Kunst in de kerk was ook in 2021 weer uitgesteld vanwege Corona maatregelen.

Nu hebben we kunst in de kerk in het klein georganiseerd, maar onder het thema Vredesweek, die met Lumen Christi en de Protestantse gemeenten Denekamp en Ootmarsum afgelopen zondag 19 september startte met een fietstocht langs kerken en kapellen. In alle kerken en kapellen was er een thema en ons thema was ‘kunst in de kerk’.

Deelnemers zijn Hennie Keppels

Jan Kerkhof Jonkman

Hanneke Spermon

De werken blijven zeker tijdens de Vredesweek in de kerk en waarschijnlijk verlengen we de periode nog wat.

Het kostersechtpaar had een prachtige dahlia’dame’ bij de ingang neergezet met wel ruim 200 dahlia’s om de rok te kunnen bekleden, een echte blikvanger.