In de voetsporen van Maarten Luther

Een vierdaagse reis voor wie geïnteresseerd is in zijn leven en denken

Op 31 oktober 1517 bevestigde Maarten Luther zijn 95 stellingen aan de kerkdeur in Wittenberg als een aanklacht tegen de rol en de positie van de kerk in zijn tijd. Hoewel Luther in het begin niet aanstuurde op een breuk met de kerk, wordt dit wel gezien als het begin van de reformatie en het ontstaan de van de protestantse kerken.

De Protestantse Gemeente Tubbergen is van plan om van 23 oktober t/m 26 oktober een reis in de voetsporen van Luther te maken. We zullen verschillende plaatsen aandoen waar Luther geleefd en gewerkt heeft. Naast de aanmeldingen uit de eigen gemeente willen we ook graag ruimte bieden aan andere geïnteresseerden om mee te gaan op reis.

De eerste dag zullen we Eisenach en de Wartburg bezoeken. We overnachten in Erfurt. De tweede dag zullen we in deze prachtige stad verblijven. Aan het einde van de dag zetten we koers richting Leipzig, waar we de derde dag zullen doorbrengen. Uiteraard gaan we niet naar huis, voordat we op de laatste dag Wittenberg bezocht hebben.

De rondleiding in Leipzig wordt verzorgd door groepsleden, in de andere plaatsten zijn er deskundige gidsen. We hebben de beschikking over quietvox oortjes tijdens de gidsdiensten.

Enige informatie:

Datum: van 23 t/m 26 oktober. (Vertrek en aankomst in Tubbergen)

Vervoer: Luxe touringcar (voorzien van airconditioning en toilet) met ervaren chauffeur.

(Ter Beek Reizen)

Kosten: ca. € 600,00 (inclusief diner op de eerste avond, en driemaal ontbijt)

Aanmelden kan tot uiterlijk 30 juni! Voor deelnemers is er op 5 juli (19.30 uur) een bijeenkomst gepland om praktische en inhoudelijke zaken te bespreken.

Voor meer informatie en aanmelding kunt u contact opnemen met Hilde Luft – Feijer:

06 – 15 20 08 72 of hildefeijer@gmail.com