Op Oudejaarsavond en op Nieuwjaarsdag waren er twee vieringen. Twee verschillende bijeenkomsten met als grootste gemene deler ‘Het echt samen zijn’. Op de laatste dag van het jaar genoten de gemeenteleden van koffie met een oliebol. Een paar korte verhalen en gedichten zorgden voor verbondenheid met elkaar en het samenzijn werd versterkt met het samen zingen en kijken naar het gezongen Onze Vader en liederen van Stef Bos en Remco Hakkert.

Prachtig was het dat het licht aan elkaar werd doorgegeven. Na afloop werd er getoast op het voorbije jaar, maar ook op 2023 om samen kerk te mogen zijn.

Op Nieuwjaarsdag leidde dominee Roelof Kloosterziel de viering. Hij hield de aanwezige voor dat je op twee manieren naar het nieuwe jaar kunt kijken. Met de nodige zorgen en beren op de weg of met een optimistische kijk naar de toekomst. Ook deze bijeenkomst stond echt in het teken van ‘Echt Samen Zijn’.

De vieringen tijdens ‘Oud en Nieuw’ van de Protestantse Gemeente in Ootmarsum werden niet in de kerk, maar in Ons Gebouw gehouden. Dat had ook zeker te maken met het drukken van de energiekosten. Het nadeel was wel dat het niet mogelijk was om deze vieringen online te bekijken. De kerkenraad beraad zich in de volgende vergadering om daar een oplossing voor te bedenken, zodat ook eventuele vieringen in Ons Gebouw online te volgen zijn.