Zondagsbrief 20 oktober 2024

Lector:                                     Jeanet Versteeg
Orgel en vleugel:                   Herman Koops

Heilig Avondmaal
Tijdens deze dienst vieren we het Heilig Avondmaal rondom de tafel.

Pastoraat
De bloemen uit deze dienst gaan als bemoediging naar de fam. ter Stege. Dochter Emma heeft een operatie aan haar been ondergaan en moet nu zes weken rusten.

Collectes
Aan het einde van de viering zijn er twee collectes.

Collecte kerk in Actie – Werelddiaconaat

1. Indonesië – Kerk versterkt werk en positie van boeren

Het valt niet mee om boer te zijn op het Indonesische Zuid- Sumatra. Veel boeren zijn arm omdat hun grond niet genoeg oplevert. Daarnaast lopen ze het risico om door grote bedrijven of door de overheid van hun land verdreven te worden. Met steun van Kerk in Actie helpt de kerk deze boeren bij het overstappen op duurzame landbouw. Ook vormt de kerk spaar- en kredietgroepen en leert ze boeren hoe zij voor hun rechten kunnen opkomen.

De collectezak in de standaard is voor deze collecte bestemd.

Plaatselijke Diaconie
De opbrengst van de deurcollecte is bestemd voor de plaatselijke Diaconie. Ada staat na de dienst met de collectezak bij de uitgang. Mocht u niet in de dienst komen, dan kunt u uw bijdrage voor de plaatselijke diaconie ook altijd overmaken op: NL95 RABO 0140136088
Vanaf nu kunt u ook met de hierbij afgebeelde  QR-code uw gift voor de collectes overmaken.

Napraten onder het genot van koffie of thee
Na de dienst nodigen wij u uit om een kopje koffie of thee met ons te drinken in Ons Gebouw. Zo kunnen wij elkaar echt ontmoeten en een gezellig moment om even bij en/of na te praten.

Contactpersonen- en adressen
Karin Baanstra en Hanneke Spermon zijn contactpersonen voor onze gemeente en zij zijn te bereiken via telefoonnummer (Karin) 06-30535943 of (Hanneke) 06-14891130.  Zij kunnen voor dringende zaken, overlijden, ziekte, ziekenhuisopname, enz. gebeld worden.
In geval dat u een hulpvraag hebt voor de diaconie dan kunt u dat laten weten via de mail: diaconieootmarsum@outlook.com

Volgende viering
Zondag 27 oktober gaat ds. Roelof Kloosterziel voor in de dienst.

Volg ‘onze’ pelgrims
Celesta en Wim houden ons, waar mogelijk, wekelijks op de hoogte van hun belevenissen op hun pelgrimstocht naar Santiago. Op deze wijze kunnen we hen als Protestantse gemeente volgen en houden we contact met hen. Ook deze week hebben zij weer een verslag gestuurd wat ook al op de site staat onder het kopje ‘KERK IN BEWEGING’